Soul Calibur VI
- SP | Edge
- MFA2K12CHAMP
- Сообщения: 915
- Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 00:09
- Карточка игрока: Edge
- Благодарил (а): 89 раз
- Поблагодарили: 293 раза
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
После долгих лет ожидания, компания Bandai Namco объявила о долгожданном продолжении серии файтинга SoulCalibur. В рамках церемонии The Game Awards 2017 продюсеры Namco Motohiro Okubo и Katsuhiro Harada анонсировали шестую часть.
Новинка, как и Tekken 7, создается на движке Unreal Engine 4. Игра будет доступна 19 октября 2018 года на PlayStation 4, Xbox One и ПК.
Официальный сайт игры.
- Mikhail22
- Новичок
- Сообщения: 3053
- Зарегистрирован: 15 апр 2013, 11:17
- Карточка игрока: Mikhail22
- Благодарил (а): 247 раз
- Поблагодарили: 553 раза
Soul Calibur VI
Spear не ну чо? Терпеть всякое что ли? Допустим , на примере Рептилии. Я покупаю МКХ свой любимый. А там Рептилию гомосексуалом делают в стори моде разрабы. Типо встречает Хамелеона и говорит ему - Я Рептилия, одинокий гомосексуал, будь со мной.
Тогда я применяю свои хакерские способности и делаю правильную озвучку, или правильными субтитрами. Если сам не могу, то про друга который может. И играю со спокойной душой.
Тогда я применяю свои хакерские способности и делаю правильную озвучку, или правильными субтитрами. Если сам не могу, то про друга который может. И играю со спокойной душой.
- SP | Edge
- MFA2K12CHAMP
- Сообщения: 915
- Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 00:09
- Карточка игрока: Edge
- Благодарил (а): 89 раз
- Поблагодарили: 293 раза
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Немного нубского геймплея с CES2018:
Также появилась возможность посмотреть на главное меню:
Возможно, на релизе, это будет выглядеть примерно так:
Online
Story
Single Player
Battle (Versus)
Shop
Customization (CAS)
Settings
Online Store
Также появилась возможность посмотреть на главное меню:
Возможно, на релизе, это будет выглядеть примерно так:
Online
Story
Single Player
Battle (Versus)
Shop
Customization (CAS)
Settings
Online Store
- degQ
- Новичок
- Сообщения: 480
- Зарегистрирован: 25 июл 2013, 01:03
- Карточка игрока: degQ
- Благодарил (а): 779 раз
- Поблагодарили: 145 раз
Soul Calibur VI
Какая красивая менюшка, аж за душу немного цепляет.
Вторая пикча, с потенциальной финальной менюшкой, кстати поломана.
Вторая пикча, с потенциальной финальной менюшкой, кстати поломана.
- Barrogh
- Капитан диванных войск
- Сообщения: 8225
- Зарегистрирован: 13 июн 2013, 12:56
- Карточка игрока: Barrogh
- Откуда: Москва
- Благодарил (а): 2959 раз
- Поблагодарили: 1997 раз
- Gender:
Soul Calibur VI
"Step, and parry, and kick, and throw your hat. And spin, and spit and lunge for the nethers. Our fighting style isn't exactly formal, but it works."
- Mikhail22
- Новичок
- Сообщения: 3053
- Зарегистрирован: 15 апр 2013, 11:17
- Карточка игрока: Mikhail22
- Благодарил (а): 247 раз
- Поблагодарили: 553 раза
Soul Calibur VI
degQ, кстати да . Я конечно в свое время ныл про музон СК. Но арены там шикарные. После Теккена, МК и СФ, такие пейзажи норм зайдут. Разбавят своим историческим фэнтези.
Barrogh, там еще Хамеолина есть, может изнасилует кого, из этих двух.
Barrogh, там еще Хамеолина есть, может изнасилует кого, из этих двух.
- SP | Edge
- MFA2K12CHAMP
- Сообщения: 915
- Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 00:09
- Карточка игрока: Edge
- Благодарил (а): 89 раз
- Поблагодарили: 293 раза
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Последняя информация с CES 2018 на 8вр:
WL is not in the game. Sophi 9B just behaves like a WL B. ( WL прыжки без ударов )
StepG is not in.
No A+K.
Lethal Hit is consistent on counterhit. Not all LH launch as Mitsu B6 LH is a stun. Going to test if it works on RC today. Lethal Hit moves can also have conditions outside of CH depending on the move. Mitsu 3B will LH on crouching and TCs even if you do not press a button when hit!
RE input is B+G. Throws are now 5, 66 and 4 A+G. 66A+G and A+G are both forward throws despite being two different throws. Back throws are escaped with 4 and a button. You can throw escape with any attack button. You can mash ABK. Just as long as you guess the first direction right, it works.
GI window is mega wide and GIs lows, throws and RE. No side/Back GI. You can GI at times when you cannot block, such as after Mitsu 66BB.
Whiffing GI 4 times puts you in yellow. 1 more for red. Auto GIs do not reduce guard meter.
Impact counter occurs when you try to GI/RE a UB. GB moves function the same but do not say impact counter.
Nevermind CE GI. You can do it. You get impact counter if you fuck it up.
If you fully charge RE, it will enter clash on block but do no damage on initial hit.
RE only lasts two clashes. If you have a guard tie on second round, RE initiator gets a GI. If you attack tie, initiator attack succeeds. (Tried it on G, G. A, B ties)
RE clash 2 is faster paced. On second clash you have a much shorter window to input an command before the 2nd clash defaults to guard.
Mitsu 66BB seems mega safe. Could not TASB punish it on block without getting GId.
TAS AA does not combo into TAS B on CH.
Backstep guard cancel is not in, but to compensate 8WR is easily entered into. You can hold back, tap G for a little less space but some safety. Its about as close as we're going to get to backstep guard canceling but it will take practice.
Ideally, you buffer 4 while throwing out a poke. Once it resolves, you'll be backrunning and will be able to block a move that chases you on reaction.
The startup movement of 8WR is fast. If you cancel backward or forward movement with tapping G, you cover notably more distance than just holding the direction.
Pressing forward while backstepping does not mitigate RC.
Backstep can be canceled with GI and RE.
Soul Charge adds chip and some moves get extra enders. Startup is very fast but it can be interrupted if you're very minus. The ability hits bumps airborne targets farther and hits OTG. Very strong get off me button.
SC2 8WR buffering doesn't seem to be in for moves that aren't 66.
You can block pretty soon after back-stepping.
Haven't accidentally Brave Edged or JG out of the many hours I've dumped in, so I think they're gone.
CE doesn't seem particularly fast on either character.
Mitsu 1KB is natural on normal hit. KDs on CH and SC buffed.
PS4 build.
Mitsu 66A+B[G] is in.
Sophi TAS*2_8 has to be input pretty fast. I think it's because the game wants to know early because you can DAS really fast in this game.
RE gives a lot of meter. Roughly 4 RE confirms give a bar. RE B gives twice as much meter as A or K. Sidestep gives meter. RE Guard and RE GI do not give meter. You can get 75% bar from landing RE and B.
On a side note, the game has laggy inputs. It's not the display. Hopefully later builds correct it.
Yes you can buffer buttons while guarding to throw break.
If a move had a BE, it's probably baked into SC now. Mitsu has SC 3BB, SC 22_88BB, etc.
Sophi Double Angel Step is now 236 + 6. You can still do 236236 though.
Taunt is now A+B+K+G. K+G is currently not used for anything.
I still think there are guaranteed punishes. Mitsu 66BB just happens to have a lot of pushback so the few options that can reach it do get blown up by GI, but it's not like you're magically coming out of blockstun at GI to stuff proper punishes at normal ranges.
2KB is not safe even with GI.
После победы каждый из игроков может выбрать следующие действие:
Настройки перед боями:
WL is not in the game. Sophi 9B just behaves like a WL B. ( WL прыжки без ударов )
StepG is not in.
No A+K.
Lethal Hit is consistent on counterhit. Not all LH launch as Mitsu B6 LH is a stun. Going to test if it works on RC today. Lethal Hit moves can also have conditions outside of CH depending on the move. Mitsu 3B will LH on crouching and TCs even if you do not press a button when hit!
RE input is B+G. Throws are now 5, 66 and 4 A+G. 66A+G and A+G are both forward throws despite being two different throws. Back throws are escaped with 4 and a button. You can throw escape with any attack button. You can mash ABK. Just as long as you guess the first direction right, it works.
GI window is mega wide and GIs lows, throws and RE. No side/Back GI. You can GI at times when you cannot block, such as after Mitsu 66BB.
Whiffing GI 4 times puts you in yellow. 1 more for red. Auto GIs do not reduce guard meter.
Impact counter occurs when you try to GI/RE a UB. GB moves function the same but do not say impact counter.
Nevermind CE GI. You can do it. You get impact counter if you fuck it up.
If you fully charge RE, it will enter clash on block but do no damage on initial hit.
RE only lasts two clashes. If you have a guard tie on second round, RE initiator gets a GI. If you attack tie, initiator attack succeeds. (Tried it on G, G. A, B ties)
RE clash 2 is faster paced. On second clash you have a much shorter window to input an command before the 2nd clash defaults to guard.
Mitsu 66BB seems mega safe. Could not TASB punish it on block without getting GId.
TAS AA does not combo into TAS B on CH.
Backstep guard cancel is not in, but to compensate 8WR is easily entered into. You can hold back, tap G for a little less space but some safety. Its about as close as we're going to get to backstep guard canceling but it will take practice.
Ideally, you buffer 4 while throwing out a poke. Once it resolves, you'll be backrunning and will be able to block a move that chases you on reaction.
The startup movement of 8WR is fast. If you cancel backward or forward movement with tapping G, you cover notably more distance than just holding the direction.
Pressing forward while backstepping does not mitigate RC.
Backstep can be canceled with GI and RE.
Soul Charge adds chip and some moves get extra enders. Startup is very fast but it can be interrupted if you're very minus. The ability hits bumps airborne targets farther and hits OTG. Very strong get off me button.
SC2 8WR buffering doesn't seem to be in for moves that aren't 66.
You can block pretty soon after back-stepping.
Haven't accidentally Brave Edged or JG out of the many hours I've dumped in, so I think they're gone.
CE doesn't seem particularly fast on either character.
Mitsu 1KB is natural on normal hit. KDs on CH and SC buffed.
PS4 build.
Mitsu 66A+B[G] is in.
Sophi TAS*2_8 has to be input pretty fast. I think it's because the game wants to know early because you can DAS really fast in this game.
RE gives a lot of meter. Roughly 4 RE confirms give a bar. RE B gives twice as much meter as A or K. Sidestep gives meter. RE Guard and RE GI do not give meter. You can get 75% bar from landing RE and B.
On a side note, the game has laggy inputs. It's not the display. Hopefully later builds correct it.
Yes you can buffer buttons while guarding to throw break.
If a move had a BE, it's probably baked into SC now. Mitsu has SC 3BB, SC 22_88BB, etc.
Sophi Double Angel Step is now 236 + 6. You can still do 236236 though.
Taunt is now A+B+K+G. K+G is currently not used for anything.
I still think there are guaranteed punishes. Mitsu 66BB just happens to have a lot of pushback so the few options that can reach it do get blown up by GI, but it's not like you're magically coming out of blockstun at GI to stuff proper punishes at normal ranges.
2KB is not safe even with GI.
После победы каждый из игроков может выбрать следующие действие:
Настройки перед боями:
- SP | Edge
- MFA2K12CHAMP
- Сообщения: 915
- Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 00:09
- Карточка игрока: Edge
- Благодарил (а): 89 раз
- Поблагодарили: 293 раза
- Gender:
- Контактная информация:
- degQ
- Новичок
- Сообщения: 480
- Зарегистрирован: 25 июл 2013, 01:03
- Карточка игрока: degQ
- Благодарил (а): 779 раз
- Поблагодарили: 145 раз
Soul Calibur VI
Там просто рассуждения на тему "скоро должны быть анонсы и какие", там даже не упоминается Айви (по крайней мере я этого не услышал).
Никакой новой фактической инфы там нет.
- KINGusha
- Lord of the princesses
- Сообщения: 14417
- Зарегистрирован: 23 июн 2010, 21:03
- Карточка игрока: Kingusha
- Откуда: Москва
- Благодарил (а): 1575 раз
- Поблагодарили: 2626 раз
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Разница на лицо=)
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
- SP | Edge
- MFA2K12CHAMP
- Сообщения: 915
- Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 00:09
- Карточка игрока: Edge
- Благодарил (а): 89 раз
- Поблагодарили: 293 раза
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Не стоит забывать, что игра ещё не вышла, было показано только 2 арены и 2 персонажа. Думаю, для любой критики в сторону графики и "мыла" нужно подождать релиза, или хотя бы поздних билдов с игрой.
- KINGusha
- Lord of the princesses
- Сообщения: 14417
- Зарегистрирован: 23 июн 2010, 21:03
- Карточка игрока: Kingusha
- Откуда: Москва
- Благодарил (а): 1575 раз
- Поблагодарили: 2626 раз
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Чего ждать до релиза? СК5 это 720р. СК6 будет тем же СК5 только в 4К для имеющих pro версию консоли. Мыло тут не причём вообще. Впрочем обговаривалось.
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
- SP | Edge
- MFA2K12CHAMP
- Сообщения: 915
- Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 00:09
- Карточка игрока: Edge
- Благодарил (а): 89 раз
- Поблагодарили: 293 раза
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Как минимум, чтобы оценить все плюсы и минусы визуальной части игры. На данный момент игра слишком сырая.
Но в любом случае, никто не отрицает, что в СК5 была хорошая графика.
- KINGusha
- Lord of the princesses
- Сообщения: 14417
- Зарегистрирован: 23 июн 2010, 21:03
- Карточка игрока: Kingusha
- Откуда: Москва
- Благодарил (а): 1575 раз
- Поблагодарили: 2626 раз
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Оценить качество порта СК4(5) на PS4?) Да чистой воды халтура и копия моделек. Даже бицухи не изменились.
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
- luxero
- Бомблю))
- Сообщения: 1891
- Зарегистрирован: 04 окт 2010, 20:59
- Карточка игрока: Luxero
- Откуда: Ярославль
- Благодарил (а): 58 раз
- Поблагодарили: 909 раз
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
Там не будет нативного 4к, ибо в данном случае надо 4к тянуть в 60 к/с. Даже Прошке и разрабам придётся очень сильно напрячься, чтобы смочь в такие требования. Смогли пока немногие, да и с бюджетами гораздо более солидными. Поэтому будет 1080р 60 к/с, а на Прошке будет тоже самое, но с HDR и с апскейлом до 4к.
- KINGusha
- Lord of the princesses
- Сообщения: 14417
- Зарегистрирован: 23 июн 2010, 21:03
- Карточка игрока: Kingusha
- Откуда: Москва
- Благодарил (а): 1575 раз
- Поблагодарили: 2626 раз
- Gender:
- Контактная информация:
Soul Calibur VI
luxero да я в курсе что нативных 4К не будет и мне известно что железо pro не настолько прям крутое.
А вот будет ли HDR наверно вопрос. Это уже зависит от разработчиков - могут и не порадовать.
А вот будет ли HDR наверно вопрос. Это уже зависит от разработчиков - могут и не порадовать.
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.