HINOKAKERA Chaotic Eclipse

Обсуждение релизов. Даты выхода. Технические вопросы. Сюжет. Иллюстрации. Фильмы, книги, музыка. Косплей.
Ответить
Аватара пользователя
Hidan
Time To Go
Сообщения: 2574
Зарегистрирован: 29 апр 2009, 12:22
Благодарил (а): 19 раз
Поблагодарили: 52 раза

Re: Product

Сообщение Hidan » 30 апр 2009, 22:04

И...эээ...коф там присутствует какбэ в несколько иной форме
Это какбе мелкие прыжки и уходы(смещения)?
Помоему там присутствуют Гилты (и не только из-за псевдо бурстов и кенселов) и какойт-то запашок от ВВВ и CS...

Ах да... герои блин унылые (пафосные ГАР парни Сильвис и Равен (сурёзнэ и задорнэ), "сиськоносцы" в разных вариациях: задорный\зрелый\робкий\яндере(Селес %)\служанка\ангел и по мелочи)).... и ни одного качка граплера (японский гопник не всчёт) и ни одного фрика и ни одного злыдня...

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 30 апр 2009, 22:08

*facepalm*

Аватара пользователя
Hidan
Time To Go
Сообщения: 2574
Зарегистрирован: 29 апр 2009, 12:22
Благодарил (а): 19 раз
Поблагодарили: 52 раза

Re: Product

Сообщение Hidan » 30 апр 2009, 22:10

Нйорооооон....
(чё не так то, чо чо не так?)
Кста впечатлился демкой 4 части, она даже машину грузит меньше чем многие додзи-ФТГ. Но всёравно чего-то нехватает...

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 02 май 2009, 02:15

Список найденных различий между 3.01а и 4т2.
Всё найти, ясное дело, не получится, а что есть - то примерно, ибо никаких списков тов.Акаиси не выдаёт.
До Селес ещё не добрался.

( Combat System in General )
# Things taken out
.. Unlimited Brakes are gone;
.. So are the Overdrive Forces;
# Things added
.. Technical groove gained its very own Technical Force, done with 41236D, costs 40 Brake;
# Things changed
.. 'D6' is no longer a shortcut for the dash/run;
.. Double jumps now retain considerably less inertion from the first jump;
.. Counter Brake / Guard Cancel is now available to both reinforce grooves;
.. Shatter Skill was renamed to Assault Force, changed its input to '41236D' and became chargeable - charged AF is blockable only with Just guard;
.. Assault Brake, as TB, now costs 40 Brake instead of 60, input changed to '6D';
.. Prorating decrease from Assault Brakes is now 10% instead of 15%;
.. Offensive brake's input is now simply 'D';
.. Airthrow whiffs are no longer cancellable;
.. It is no longer possible to perform anything except normals during hops.

( Raven )
# Visuals and movement
.. A slightly different stance, makes him actually stand lower than before;
.. Sword now has a proper "smoke" effect (as seen in Raven's profile image).
.. Sidestepping no longer brings Raven closer to his opponent, he gradually moves away instead, it is also shorter (full revolution now takes from 6 to 7 sidesteps instead of 4-5);
# Things changed
.. Kuroi Rasen (641236C command throw in v3) is now his Technical Force, deals the same damage as before;
.. 5B comes out faster;
.. 5C has more range;
.. 2C moves Raven forward much like 5C, seems to cover more range;
.. 66B now has much less dashing momentum;
.. jB no longer has range-dependant proration;
.. jC has a different sweep trajectory;
.. j2C now has a more lengthy sweep, though it doesn't look like it affects range.
.. 6C has a higher prorating, seems to have less momentum;
.. 236A has a faster startup;
.. 236B seems to have lost its just-frame followup;
.. 623A had some of its properties changed, it looks like a higher level attack now, or perhaps it has an upper body invincibility;
.. 214 has a somewhat different animation, EX version has less range;
.. 421 has a different animation, 'A' and 'B' versions are faster, 'A' has more range, EX - less recovery;

( Silvis Laws )
# Visuals and movement
.. Slightly redesigned, but his looks and stance are the same;
.. Sidestep is a bit shorter;
# Things taken out
.. "Grand Rip Sabre" (421A/B/C);
.. "Stigmatize", the followup to 2363214C super;
# Things added
.. 421A/B/C "Vortex Sabre" special;
---- 421A (Silvis summons a spinning blade that travels forward, gaining momentum as it goes)is a low level attack, which can be blocked without any conditions, whiff is T-Brakeable (cancels out the projectile), unsafe on block, but has a lot of pushback;
---- 421B (same as 'A', but the projectile slows down before disappearing and 'B' button can be held to force it to return; goes through the opponent if he or she is close) is a low level attack, which can be blocked without any conditions, has a slower startup than A, whiff is T-Brakeable (cancels out the projectile), safe on block if all hits are guarded;
---- EX421 (summoned projectile goes diagonally upwards, turns into a standard blade and homes in on the opponent, even if he or she is sidestepping), is a low level attack, which can be blocked without any conditions, startup is similar to 'B', whiff is T-Brakeable (won't cancel out neither of the projectile forms), homing projectile knocks down face-first and won't combo if the spinning part hits (gap between morphing allows for recovery);
.. 41236D "Conviction" Technical Force, where Silvis summons an array of blades (amount varies from 1 to 20, depending on how long the 'D' button is being held), which strike the opponent, once 'D' is released (their homing ability is similar to that of the EX421 blade)
# Things changed
.. Both 5A and 5B are faster;
.. New 5B, which was his 66B in v3, does the same damage as previous 5B;
.. 5C has more pushback, there is also a bug where 5C won't come out while Silivs is walking forward;
.. 2B has an altered animation, less horizontal and more vertical range, it is now harder to hit opponents who sidestep to the right and easier against left sidesteps (was the other way around in v3);
.. 66B, 662A and 662C have a new animation, seemingly same damage, 662C knocks further away;
.. jB has a new animation, longer startup and recovery were also reported;
.. Ground throw now does more hits, but less damage, airthrow - less hits and less damage;
.. 236A has a different "throwing" motion, is faster, delivers less hitstun;
.. Same with 236B and EX version, plus the blades now scatter much more;
.. j236A has a steeper angle and therefore less range, EXj236, on the other hand, now covers more ground;
.. 214 blade now goes vertically down (the spawn points are roughly the same), less safe on block, 214A in particular became a lower level attack and delivers considerably less blockstun;
.. 623 has a completely new, faster animation, all versions start with mid attacks now and deliver criticals, neither of them are T-Brakeable;
---- 623A does 2 hits and knocks down, upper body invincibility reported, 2nd hit floats;
---- 623B does 3 hits, 3rd hit is an overhead and floats, startup still has autoguard from v3;
---- EX623 does 3 hits, is untechable, 3rd hit is an overhead, floats, and knocks down face-first, invincibility on startup;
.. 2363214C had its animation changed, with 3rd hit now being the last part of the taken out 41236C followup (Silvis will teleport forward regardless of the super hitting or not), and went from "low-overhead-low" sequence to "low-overhead-unconditioned", the damage is doubled (3052 vs 1588 in v3).


( Visuals and Sound )
.. Higher resolution textures (some are actually 1024*1024px) and higher
polycount;
.. Stages are being redesigned (this includes better lighting);
.. A simple shader which imitates rim lighting;
.. Once again, different sparks and other visual effects;
.. Music is now OGG-encoded;
.. Mighty and Just guard no longer have unique SFX - attacks of a different level produce diferent clashing sound effect instead;
.. There is now a sound of footsteps.

( Misc )
.. Camera in the 'Watch' fight can now be controlled ('A' and 'B' increase/decrease playback speed, 'C' switches between rotating and static camera);
.. Replays start with the spinning camera from 'Watch' mode - fortunately, it too is controllable;
.. Volume settings have been added to options;
.. Handicap can no longer be set from options or config.exe.

Аватара пользователя
Ri4CH
r14
Сообщения: 803
Зарегистрирован: 21 мар 2007, 22:06
Карточка игрока: Ri4CH
Откуда: Ulan-Ude
Благодарил (а): 167 раз
Поблагодарили: 25 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Ri4CH » 07 май 2009, 09:16

Можно ссылочку в личку? :)

Аватара пользователя
Hidan
Time To Go
Сообщения: 2574
Зарегистрирован: 29 апр 2009, 12:22
Благодарил (а): 19 раз
Поблагодарили: 52 раза

Re: Product

Сообщение Hidan » 07 май 2009, 14:15

Можно гугль в помошь?

Кста список соперников для 11 боя
Raven -> Silvis (<>?) (пафосс)
Kasumi <!> Camille (<>?)
Aya <!> Kakeru
Celes -> Clestis
Aronia -> Hardy
Malakh -> Clestis (явно недоделанно сценка коротка и убога)
первые 3 пройдены на норме, дальше на хардах. Открыл кучу 4 костюмов, но ни служанки ни Бешенной Айи не было и нет.
Поделитесь Сейвом. Ибо яп шрифта нет и качать на это 100м влом.

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 08 май 2009, 13:04

Hidan писал(а): Поделитесь Сейвом. Ибо яп шрифта нет и качать на это 100м влом.
Hidan писал(а):Можно гугль в помошь?
Ага.

Аватара пользователя
Hidan
Time To Go
Сообщения: 2574
Зарегистрирован: 29 апр 2009, 12:22
Благодарил (а): 19 раз
Поблагодарили: 52 раза

Re: Product

Сообщение Hidan » 08 май 2009, 13:41

1. Я бы не просил если бы елси бы не мог просто загуглить. Все наезды выдают либо китайщину либо вообще левые вещи, сейв был найден только для 2v (но сам понял).
2. Каков человек, если ему Передать 100 кб это влом, а посаркастить он всегда рад?

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 08 май 2009, 14:01

Offtop
Hidan писал(а): 2. Каков человек, если ему Передать 100 кб это влом, а посаркастить он всегда рад?
Как минимум фашист, да.
"посаркастить" - это, кстати, на каком языке?

Аватара пользователя
El Salo
я люблю цвета
Сообщения: 7339
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: El Salo
Откуда: Yalta
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 39 раз
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение El Salo » 08 май 2009, 15:05

Нёкич, ну будь человеком)
Offtop
"ST and Tekken are like the universal truths of fighting games. People will always play ST and people will always play Tekken. ST, because it's good. Tekken, because it's new." (C) SRK
Broken_Angel - И вообще, из за таких как ты у Афины каждый год новый кастюм

Изображение

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 08 май 2009, 19:24

Ненененене.

( обнаруженные изменения у Celes )
x - taken out; + - added; ~ - changed

v Noticeable changes to her outfit, but other than that - nothing new;
x "Gurenken:Akaneyuki", the on guard 63214C super;
+ Celes can now double airdash (66 > 66 or 66 > 44);
+ 41236D "Honoo no Sei" Technical Force, which summons a flaming orb - it
starts circling around Celes and while it's out (~13 seconds), the Flame
gauge, if activated, will stop its auto-depletion - only Flame attacks will
spend it;
+ 22C "Enten Jyuusou" super, which requires 50 Power and does no damage, but
bestows both Flame Sword and Flame Armour modes upon Celes, with specials
and supers from either mode immediately available (however, the Flame Sword
mode version of 421C is used) - Celes can still switch from this combined
mode into the Flame Sword (not Flame Armour, since its command becomes
occupied by 22B special), and, in fact, re-enter the combined mode, but it
takes much longer for mode icons to "recharge";
~ Airdashes are possible after hopping, and this somewhat breaks the new
"only normals as your first attack after the hop" rule - looks like the
game considers forward airdash to be an attack and, therefore, allows it to
be followed with specials and supers, omitting any normals;
~ Airbackdash can now be done while jumping backwards;
~ 5A and 2A are faster;
~ 5B and 2C now move Celes forward, due to a glitch Celes cannot use 5B while
walking forward;
~ 2B has more recovery;
~ 3C has a longer vertical range (different animation at least), prorates
less;
~ 6C has more range;
~ 4C (followup to 6C) has an altered R-Brake window;
~ 66A and 662A have a different animation;
~ After the 1st hit of 66B Celes doesn't move as far forward;
~ 662B has a slightly different animation, floats;
~ 66C has a different animation, delivers less hitstun, knocks a bit farther
away;
~ 'B' and EX versions of 214 now float on first hit;
~ j214A has a less steep angle (covers more ground), became T-Brakeable, does
less damage;
~ j214B has a completely new animation and properties, also T-Brakeable,
damage seems to be higher;
~ EX j214 now combines motions of 'A' and 'B' version into a 2-hit move, has
a less steep angle (covers more ground) T-Brakeable, does less damage than
the v3 EX;
~ 236 has a slightly different animation;
~ 623 has different timings for R-Brake on all versions, 623A has an altered
T-Brake window, 623A has an upper body invincibility (reported), all
versions are no longer cancellable into EX j236;
~ 22B is reported to have more range;

Аватара пользователя
Ri4CH
r14
Сообщения: 803
Зарегистрирован: 21 мар 2007, 22:06
Карточка игрока: Ri4CH
Откуда: Ulan-Ude
Благодарил (а): 167 раз
Поблагодарили: 25 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Ri4CH » 09 май 2009, 05:42

Злодей блин

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 09 май 2009, 12:53

Ri4CH писал(а):Злодей блин
Ткни в аську кого-нибудь. Меня или Нейро.

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 10 май 2009, 23:05

Вышла тестовая версия 4.00-2а. Правка глюков в основном (из замеченного, 5С и 5В Сильвиса и Селес соответственно теперь нормально получаются когда персонажи идут вперёд).
Скачать можно на офиц. же сайте или здесь: http://www.mediafire.com/?d1mmjtvdida

ЗЫ. Обновил гайд слегка.
ЗЗЫ. Обновил ещё раз, так же слегка. Теперь богаты разделом про свежий онлайн. Мммм.

Аватара пользователя
Ri4CH
r14
Сообщения: 803
Зарегистрирован: 21 мар 2007, 22:06
Карточка игрока: Ri4CH
Откуда: Ulan-Ude
Благодарил (а): 167 раз
Поблагодарили: 25 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Ri4CH » 11 май 2009, 09:03

Врубил Аркаду, прошел первого перса, потом вылазит какая-то ошибка C++ и всё вырубается.

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Nёkich » 11 май 2009, 12:02

какая-то ошибка C++
Это очень подробное описание, которое несомненно позволит нам как можно быстрее разрешить твою проблему.
Нет, серьёзно.

Яп. шрифты есть?

Аватара пользователя
Hidan
Time To Go
Сообщения: 2574
Зарегистрирован: 29 апр 2009, 12:22
Благодарил (а): 19 раз
Поблагодарили: 52 раза

Re: Product

Сообщение Hidan » 11 май 2009, 12:58

Это врядли от шрифтов зависит. Ибо без них арказа проходится. Это скорее то винды зависит. Если ставить всякие "SP3 супер сборка от Михалыча и пасанов" не такое ещё бывает (частный случай).

Аватара пользователя
Сарыч
family man
Сообщения: 1431
Зарегистрирован: 22 дек 2008, 19:37
Карточка игрока: myfault
Откуда: Straight outta Locash
Благодарил (а): 90 раз
Поблагодарили: 156 раз
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Сарыч » 11 май 2009, 15:31

У меня так вообще сингл проходился со скрипом и треском, приходилось сейвиться в каждом эпизоде и после каждого боя, т.к. игра вылетала все время. Ничего страшного.
А вообще, наличие японских шрифтов и выставленная на экзешнике совместимость с 2000й виндой позволяют решить большинство проблем, остальное действительнго зависит от какиих-то личных отношений винды и ХК.
Вот так люди доходят до мысли, что Хакан крутой и им надо играть
[cut=А вот так закончилась для меня игра Хаканом]Изображение[/cut]

Аватара пользователя
Hidan
Time To Go
Сообщения: 2574
Зарегистрирован: 29 апр 2009, 12:22
Благодарил (а): 19 раз
Поблагодарили: 52 раза

Re: Product

Сообщение Hidan » 11 май 2009, 17:55

myfault писал(а):У меня так вообще сингл проходился со скрипом и треском, приходилось сейвиться в каждом эпизоде и после каждого боя, т.к. игра вылетала все время. Ничего страшного.
О! Значит можно таки. Спасибо что сказал. (попытаюсь)

ЗЫ: Прохождение "NORMAL" даёт ТОЛЬКО 4 скины. Доказано на макс сложности, проёдено всеми.
(Притензий к качеству и скорости прохождения быть не может. Артмани решаетъ)

Аватара пользователя
Сарыч
family man
Сообщения: 1431
Зарегистрирован: 22 дек 2008, 19:37
Карточка игрока: myfault
Откуда: Straight outta Locash
Благодарил (а): 90 раз
Поблагодарили: 156 раз
Контактная информация:

Re: Product

Сообщение Сарыч » 11 май 2009, 18:25

Hidan
Прохождение "NORMAL" даёт ТОЛЬКО 4 скины.
А чего же ты еще хотел?)
Offtop
Чуть выше по треду есть ссылка на мануал. И там сказано следующее:
What secrets Hinokakera has to offer. For everything to work as it should,
enable default game settings in "config" menu - 2 Win Points and 100% Life.

# Ashley and Aya/immortal
. Complete Story mode (some report Ashley being unlocked after beating Arcade
mode once).

# Extra Battle
. To encounter one extra challenge in Normal/Arcade mode, complete all 10
fights without using continues on Normal or higher difficulty.

# 4th Colour
. To unlock one extra color for the character, win the 11th battle with that
character on Normal on higher difficulty (continues in this last match are
allowed).

# OverDriven computer-controlled characters
. To unlock OD characters as opponents in vs CPU and Watch modes, win the
extra battle on Hard or Nightmare setting (continues are allowed) - the OD
counterpart of the character you've faced will become unlocked.
. To choose an OD character, hold 'C' while selecting him or her as you
opponent in Vs Com mode. Works for both sides in Watch mode. And no, you
cannot unlock a playable OD character.
Вот так люди доходят до мысли, что Хакан крутой и им надо играть
[cut=А вот так закончилась для меня игра Хаканом]Изображение[/cut]

Ответить