Страница 2 из 9

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 02 фев 2012, 21:38
Supreme
Обновился блог и появилось новое видео, где говорится о тонких технических моментов геймплея -
- When you cancel into HD mode from a normal, you'll automatically dash if it's done as a buffer or during hitstop. But if you do it after the hitstop, a normal B or C attack will come out depending on which button you pressed early when doing B+C. If you pressed it perfectly together, a C will always come out. Same rule applies when doing it in the air.

- Alternate blocking is covered by the video (switch between standing and crouching while you're in block, and you can extend the blocking time).

- Your hurtbox/guardbox during a block is larger than your neutral pose. You can whiff the opponent's attack at times by crouching without blocking, wheras if you block it'll hit.

- If you finish off an HD combo by doing an HD cancel, there's a penalty time where the drive meter doesn't build up. If it naturally depletes at the end, the penalty time doesn't apply.

- The hurtbox during hitback motion is the same for all characters. Other damage motions (like in the air) are different by characters, so it doesn't mean that there's no character-dependent combos in the game.

- Some Neomax gain anywhere juggle property when Maxcanceled. This also means that you can whiff the super and kara Maxcancel it to give the Neomax an anywhere juggle property.

- The early frames in crumple motion is susceptible to throws.

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 03 фев 2012, 03:40
Broken
- Your hurtbox/guardbox during a block is larger than your neutral pose. You can whiff the opponent's attack at times by crouching without blocking, wheras if you block it'll hit.
кстати я тоже это заметил когда сетапы после броска Иори придумывал.
hcfP,super hop D,super jump C
Супер джамп С попадает кроссапом по блочащему опоненту и вифает если стик в нейтрале держать.
Нада тему по Иори дополнить

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 06 фев 2012, 00:59
Ke1
Нашёл в старых закладках. Девушка файтер из клана OrochiNagi выигрывает турни:3 http://www.youtube.com/watch?v=jCIWH9HD1bk

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 06 фев 2012, 14:52
Daimond
KoF XIII - Dualshock 3 CMV Attack -

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 06 фев 2012, 21:29
Ke1
Mad Daimond писал(а):KoF XIII - Dualshock 3 CMV Attack -
там большинство комб я думаю даже на клаве можно сдеть :\ у кулы снеговичок(taunt) абсорбит 1 флейм прожектайл:3

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 09 фев 2012, 17:14
Supreme
С обновлением блога кофа, новый видос -
Где рассказывают о шорткатах, о том как набирать команду, чтобы в комбе не вышел не тот спешал и об использование буфера во время бега.

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 12 фев 2012, 18:21
Supreme
Бои из США с лучшими ихними игроками:
UCI King of Friday KOFXIII Ranbats



Live from the Comboratory!



Тут Комбофинд гамает!

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 15 фев 2012, 21:00
Ke1

мексиканские братюни LDA Kane и LDA Ivan соклановцы LDA B.A.L.A действующего чемпиона америки устраивают безумие на экране не без помощи Кларков!

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 20 фев 2012, 13:25
Daimond
Очередные видосы от Персоны, на этот раз про Йори.
KoF XIII: Iori Yagami basic combo tutorial -
KoF XIII: Iori Yagami combo video -

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 23 фев 2012, 16:59
Supreme
Блог обновился - http://game.snkplaymore.co.jp/official/ ... st_59.html
Закончился конкурс по раскраске персонажей.

И вышел новый технический видос -
Перевод:
1. In 13, the button priority is D>C>B>A. What that means is, if you renda cancel (rapid cancel) an by doing A or B into a A+D for example, it'll act as an option select where an A will come out if the opponent gets hit or blocks on the first hit, and a throw will come out instead if it whiffs.

2. Damage Scaling. There's two types of damage scaling set on multi-hit moves in KOF13: "a multi-hit move in which the damage consistantly scales during its attacks" and "a multi-hit in which the damage doesn't scale after the first hit of its attacks". Most moves are of the first type. With the second type, if you do another attack of the same type right afterwards with no delay, the scaling will remain in the same state as when the previous attack has hit.

3. Screen Blackout. You can't input commands when the screen's blacked out, but if you hold on to a button, it'll come out as soon as the screen turns back normal. Stick input also works but for 1 input only. So this means that movements done on just one input, like a AB roll or Duolon's attack, are always guaranteed to come out. 
Более подробный перевод:
Cmd techniques:
Ever have the opponent slip away from your meaty in the corner?
Theres a button hierarchy for when buttons are pushed simultaneously.

HK > HP > LK > LP

ex. You get LP when pressing LP+HP

Use this to get either a weak attack or throw. Use the hit stop on weak attacks and us LPHK or LKHK with a little delay. If the weak attack hits, you'll get chain cancle timing on weaks. If it misses you'll get a throw (fwd as you press the buttons on the second attack). If you master this, you'll reduce the number of times your opponent escapes from the corner.

Note that cmd normals take precedence over other normals. If your chr has a cmd normal be creative with the buttons you use to avoid them from coming out.

On Scaling:
In general KoF scales damage based on the number of consecutive hits. Ex. 1st hit 100%, 2nd hit 95% and so on. There are moves that receive scaling and ones that don't scale any further when they hit. Some of Karate's specials and supers are the latter.

Regarding the latter, scaling happens if you follow up after these moves, but if you follow up as fast as possible with the same type of move, you can maintain the same scaling amount as the previous move. <Kim example with scaling shown on last hit after normal move, and same after non-scaling move when another non-scaling is used at the fastest possible timing - both 150 dmg to indicate no scaling on the string>

<same comparison with Beni - 3 hit scaled damage and the same with fastest timing>

Here are some other examples: <Terry> <Ash>

Note that certain aerial juggle combos where the chr lands on the ground (landing motion) during the string get scaled. <Liz>

On Freeze:

Ever fail a roll during a freeze on the opponent's super? KoF doesn't accept inputs during the freeze animation so countering these is extremely difficult, however; if you hold buttons down during the freeze, they will become active at the fastest possible speed after the freeze. Holding down LPLK during freeze will guarantee a roll. Holding back and LPLK will result in a backwards roll - use this skillfully for a counter.

Most all of the supers in the game can be avoided this way. Long freeze animations make no difference, use this technique with confidence in these cases too <Ryo NM whiff>. Of course, keep in mind that other 'one cmd' moves can be used to come out as soon as possible to counter supers. <Duo's one cmd f.BD>

Keeping this in mind you can counter in style <Maxima taking advantage of one cmd s.C block pt>

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 03 мар 2012, 02:09
Ke1
Dune выложил 3 матча ноунейм плееров, но настолько сильных японцев я не видел до сегодня. Смотреть всем! Особенно первый бой крутой.
Offtop
[video][/video]

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 10 мар 2012, 22:58
per4ik
глянул вот это видео



разве файтинг считается баланснм если там есть комбы на 100 и over процентов?

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 11 мар 2012, 00:05
Supreme
Такие комбы требует все полоски. Пока ты их будешь копить тебя уже вынесут.
В консольной версии коф13 с балансом все очень хорошо.

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 11 мар 2012, 09:26
Broken
финалы FRXV
обмазался

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 11 мар 2012, 23:03
SP | Rufus
Если бы не Джусйбокс я бы не смотрел стрим с КоФом)

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 12 мар 2012, 00:41
Ke1
Rufus писал(а):Если бы не Джусйбокс я бы не смотрел стрим с КоФом)
Offtop
он потом написал в твиттере что охрип на следущий день KoF too~ hype for him!

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 20 мар 2012, 19:55
Ke1
MaXesteR[video][/video] тут есть очень крутые маи на второй ссылке 9ая минута игрок луффи
-наглядный explain nests kyo vs kyo (мне очень помогло некоторые моменты уточнить)

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 03 апр 2012, 16:32
UltimaOriginal
Блин, это что-то... Такой хайп. Всем рекомендую посмотреть. Даю ссылку на первый бой, там ещё четыре. Смотреть все.)

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 03 апр 2012, 17:08
Leh'o
UltimaOriginal писал(а):Блин, это что-то... Такой хайп. Всем рекомендую посмотреть. Даю ссылку на первый бой, там ещё четыре. Смотреть все.)
Слабоват чувак слева. Его разорвало как хомячка с капли никотина.
Чуть позже скину действительно интересное действо :3

KoF XIII Видео(Руководства и матчи).

Добавлено: 03 апр 2012, 21:08
Ke1
Leh'o писал(а):
UltimaOriginal писал(а):Блин, это что-то... Такой хайп. Всем рекомендую посмотреть. Даю ссылку на первый бой, там ещё четыре. Смотреть все.)
Слабоват чувак слева. Его разорвало как хомячка с капли никотина.
Чуть позже скину действительно интересное действо :3
я передам ему об этом :3
UltimaOriginal писал(а):Блин, это что-то... Такой хайп. Всем рекомендую посмотреть. Даю ссылку на первый бой, там ещё четыре. Смотреть все.)
прям порадовал хорошо что такие люди не бояться приходить на ТАКИЕ ТО турни!
вот вам HYPE каждый раунд просто увеличивает в геометрической прогресии его.
Bitchslap vs. WARUDO(tamaken deflect шена против всех фаерболов в игре кроме длц персонажей)