BlazBlue Continuum Shift

Обсуждение релизов. Даты выхода. Технические вопросы. Сюжет. Иллюстрации. Фильмы, книги, музыка. Косплей.
Ответить
BioLogIn
Запускаю супер
Сообщения: 21061
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 13:00
Карточка игрока: BioLogIn
Канал пользователя: BioLogIn
Благодарил (а): 1356 раз
Поблагодарили: 2713 раз
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение BioLogIn » 24 сен 2009, 09:17

BioLogIn писал(а): дык вроде давно уже?
А, в смысле, что она сегодня вышла. Да, есть такое дело.
Death doesn’t discriminate
Between the sinners and the saints
It takes and it takes and it takes
And history obliterates
In every picture it paints
It paints me and all my mistakes
===========================
Fighting.ru | GuiltyGear.ru

Аватара пользователя
ScooloV
Новичок
Сообщения: 3420
Зарегистрирован: 04 мар 2007, 00:00
Карточка игрока: ScooloV
Благодарил (а): 1 раз
Поблагодарили: 513 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение ScooloV » 24 сен 2009, 10:39

>какая-то аббревиатура из трех букв. сегодня уточню.
Там по-моему вообще какое-то объединение каких-то азиатов. Типа 505 за это браться вообще не хотели, вот и релизят вообще левые издатели.
Изображение

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение perfecti » 24 сен 2009, 20:04

Изображение
Изображение
Изображение
( пара скринов )
Изображение
Изображение


вторым походу будет теруми, ну или хазама.
но скорее всего снова в какой то извращенной форме)
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Аватара пользователя
A.T
Need MOAAAR!
Сообщения: 2698
Зарегистрирован: 09 дек 2005, 12:00
Карточка игрока: A.T
Благодарил (а): 39 раз
Поблагодарили: 97 раз
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение A.T » 24 сен 2009, 21:01

вторым походу будет теруми, ну или хазама.
Масло масленное?

Fil
Mamamamamama...
Сообщения: 667
Зарегистрирован: 30 окт 2005, 09:23
Карточка игрока: Fil
Поблагодарили: 4 раза
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Fil » 24 сен 2009, 21:09

ааа, где цифры теншна в процентах? такая удобная хренотень (

Аватара пользователя
Goga
Друг животных
Сообщения: 2599
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 19:22
Карточка игрока: Goga
Канал пользователя: Gogawa Fighting
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 538 раз
Поблагодарили: 582 раза
Gender:
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Goga » 24 сен 2009, 21:12

perfecti писал(а):Изображение
Изображение
Изображение
( пара скринов )
Изображение
Изображение
У меня ничего не отображается

edit Все норм, долго грузилось

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение perfecti » 24 сен 2009, 21:49

A.T
главное, что ты меня понял)
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Аватара пользователя
Fate
私は総てを愛している
Сообщения: 3551
Зарегистрирован: 04 апр 2007, 19:43
Карточка игрока: Fate
Откуда: Москау
Благодарил (а): 441 раз
Поблагодарили: 679 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Fate » 25 сен 2009, 12:26

BARRIEA радует моего внутреннего ингришанина.

А вторым персонажем будет Джубей. Надеюсь.
Vorüber! Ach, vorüber! Geh, wilder Knochenmann!
Ich bin noch jung! Geh, lieber, und rühre mich nicht an.
Gib deine Hand, du schön und zart Gebild!
Bin Freund, und komme nicht, zu strafen.
Sei gutes Muts! ich bin nicht wild,
Sollst sanft in meinen Armen schlafen!


Изображение

Случайностей нет. Есть только Судьба.

Аватара пользователя
Krotto
Учительница Китами
Сообщения: 1045
Зарегистрирован: 30 янв 2006, 02:08
Карточка игрока: Krotto
Откуда: нора крота
Благодарил (а): 52 раза
Поблагодарили: 62 раза
Gender:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Krotto » 25 сен 2009, 18:31

я тоже за кису 2м чаром ^^

Fil
Mamamamamama...
Сообщения: 667
Зарегистрирован: 30 окт 2005, 09:23
Карточка игрока: Fil
Поблагодарили: 4 раза
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Fil » 25 сен 2009, 23:38

по сюжету теруми более вероятен - надо ж кого-то боссом ставить в аркад моде )

Аватара пользователя
A.T
Need MOAAAR!
Сообщения: 2698
Зарегистрирован: 09 дек 2005, 12:00
Карточка игрока: A.T
Благодарил (а): 39 раз
Поблагодарили: 97 раз
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение A.T » 26 сен 2009, 01:07

Offtop
Воткнут вам какую-нибудь Макото в итоге - будете знать.
Хотя я за Теруми обеими руками, в англ. версии у него отличная озвучка.

Аватара пользователя
Horo
AXL☆BEAM
Сообщения: 1210
Зарегистрирован: 21 май 2007, 19:48
Карточка игрока: Horokei
Канал пользователя: Horokei
Откуда: Сахалин
Благодарил (а): 185 раз
Поблагодарили: 678 раз

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Horo » 26 сен 2009, 13:43

Note: Some of the information posted here are not certain and can be WRONG


Изображение
RAGNA
- New Move Berial Edge is not an overhead, can not combo from ground, slow
- Berial Edge does not get advantage frames on block
- Dead Spike breaks guard primer by 1
- Damage from overhead nerfed
- no change to jump cancellable moves
- JD is smaller during Blood Kain
- CS still doesn't go through projectiles
- C 2C are shorter but faster, less recovery time
- 22C's damage is fixed to 400

Изображение
JIN
-5B is slow
-JB is slow, C>JB does not combo
-added J2C, which is old JC
-new DD Yukikaze 214214D, counter move same as Haku-men's one, 3882 damage
-J236D shoots out 2 projectiles instead of 3
-214B does not guarantee the knock down
-236C shoots out two projectile
-DPs, better CG graphic
-new JC looks like the second hit of 214D
-2B does not link to 5B
-A DP has longer recovery time makes it easier to punish
-A DP breaks guard primer by 1
-air 214A/B/C moves the same distance
-Cannot combo after C DP counter
-JD is faster
-easier to tech after B DP, can not combo into C after B DP
-air 214B does not do knockdown motion
-easier to unfreeze 6D
-better Counter Assault
-C>6C doesn't work on crouch anymore (still works on air)
-first hit of 236D breaks guard primer by 1


Изображение
NOEL
NOEL
- 6A doesnt hit on most character's crouch motion
- Change to chain revolver, blueish color is now black
- Combo damage nerfed, combo from 6B does 3100
- You can counter Bullet Rain after Noel lands
- 236A/B/C becomes faster
- 6D becomes faster
- 22C loop nerfed, does only 2700 to Rachel
- new J6D move
- new move which is the 'old JD' directly from the ground
- 5C is shorter but faster
- 6C is slower
- 6C loop combo is still doable, but it is very hard and need to add 5A to do the loop
- 5A is slower
- JA is slower
- 5C can not be jump canceled
- 2D is no more an overhead
- easier to tech after D move hits


Изображение
RACHEL
- new projectile DD called Tempest Dalia(テンペスト・ダリア)
- Tempest Dalia uses up all winds and will change depends on the number of wind left
- Tempest Dalia summons random projectile into screen including some weird object like Huge King-Frog George with crown
- wind doesnt immediately recover after consumption
- easier to tech after JC
- no frog combo, frog does not activate while opponent knocked down
- sword iris command changes to 214C, has mid-air version
- Can't cancel J2C while recovering from a landing.
- hard to combo after 3C9D
- can not summon new flog immediately after the old one activated
- frog is now also affected by wind, but frog moves very slow without wind
- easier to recover after 6B counter
- J2C can not link to other normals on block, J2C can not be cancelled into other special moves
- hitbox of pumpkin will disappear if Rachel gets hit even after pumpkin is activated
- Frog has less life, Taokaka's 2A mashed out it
- 4B is a bit faster
- 236B 236C have longer recovery time


Изображение
TAGER
TAGER
- new down status throw called Jet Finger which has magnetize property, 22D (the one like Ragna's 22C)
- Jet Finger can be linked after A driver and 3C
- Command throw immediately after 22D will lead to purple throw
- double the guard libra of other characters.
- new 4D move, magnetizes
- 623C has invincibility against HEAD attribute move
- Walk faster
- jump faster
- 2D is faster
- 5D has guard point and doesn't hit opponent far away, able to combo after it
- 3C pulls opponent back
- C is faster
- 2D, A driver's attracts opponent stronger when magnetized
- Magnetized property lasts shorter (lasts around 3sec)




Изображение
TAOKAKA
- J236B changed to only hit in horizontal direction
- 3C>JD6>JC>J236B>J2DB doesnt combo
- 5B counter hit > 6C does not combo
- CD loop and taunt combo remains
- projectile move is faster
- You can only mash 2A 3times in the row
- 236C is faster(?)


Изображение
LITCHI
- all green slower start up
- easier to tech after DP hits, cannot end the combo with DP setup
- cannot do the combo after DP normal hit
- Stick 5A, 2A links to 5B
- DP is now RCable
- JD will cause slide down
- can setup the stick with 6D or 4D, 6D is the forward movement attack and 4D is jump kick move


Изображение
ARAKUNE
- Dive move is not overhead anymore, slow, dive cancel only possible at hit
- when curse meter gets full it goes to FEVER mode
- You cannot recurse opponent in the FEVER mode
- All bugs are changed, not as good as old ones (at least observing from the current point
- u can only summon bees while in FEVER mode
- bugs are huge
- once the curse mode starts it wont go away even if Arakune takes hit
- Fog move has no hitbox but if u touch it the curse meter will increase
- Fog adds 40-50% to meter Everything else 20-25%
- YOU CANT GUARD BREAK with bees
- fast and short back step, no change to forward step
- Somebody already found 5000+damage combo
- 2D is no more an overhead move
- Dive can not be canceled into forward step or back step on block, easy to punish
- all bugs can be blocked in the air



Изображение
BANG
- JC is still an overhead (confirmed), J4C is not an overhead(?)
- new command throw DD designed for anti-air 2000 damage, air unblockble(?)
- Furinkazan comes with consumer version song
- D move in general is faster
- Poison does more damage
- 6C combo works on more characters
- C is a bit slower



Изображение
CARL
- J2C is no more overhead, slow
- no airthrow loop
- easier to tech after 2C
- 214C cancel remains
- no jump cancel after 5B when blocked
- Nirvana's life goes down fast but recovers fast as well
- 214214D super does more damage
- new projectile is fast and reaches the corner 
- 8D is not air techable
- no change to 2D 4D 6A, glide throw, Gear DD


Изображение
HAKUMEN
- has new barrier move against projectile (?)
- barrier appears when he cuts the projectile (white circle with 封="Seal" kanji on the center)
- barrier absorbs the projectile and gets bigger
- barrier will last for a certain time and will disappear if opponent gets hit by it
- 2D and 6D lasts longer
- new 4C move, Gatotsu, as long as Litchi's 6B
- new J2A which is old J2C but slower
- Old JC is now J2C
- new JC move looks like second hit of Jin's 214D
- meter is easier to identify
- C 6C is faster
- cannot combo into 5C after 41236C
- JD guarantees knockdown


Изображение
Λ-11-
- range got shortened
- No more special voice against Ragna
- 2C is slow
- combo damage nerfed (2700-3400)
- new move Act Parser Zwei, Act Parser Zwei: Blade, Act Parser Zwei: Cavalier
- Act Parser Zwei is close to old Act Parser, not an attack move
- Zwei:Blade is a low move, can be linked from 5DD
- Zwei:Cavalier is similar to Blade but attacks from different direction(?), can link to 2DD
- all Act Parser move about the same distance, shorter than the old Act Parser
- DD>4DD is very hard to combo
- 5D is slower, throw>5D does not combo, easier to recover after 5DD
- 5D and 4D can not be jump canceled
- hard to combo after 214D
- opponent can immediately tech after J214D hit (like Jin's 214B)
- 236D changes to the move where appears in the certain range and lasts for about 3-4hits
- D attack doesn't combo to 236D in general
- opponent floats higher after gravity seed hits, gravity>6A does not work
- 236236D is shorter
- J214DC cancel is faster



Изображение
TSUBAKI
- fast, run in the same speed as Noel does
- Order-Sol style character
- charge with 5D, 2D and JD
- charge meter goes down when charged-special move is used
- charge Lv.1 command throw does 1800 damage, whereas charge Lv.5 command throw does 5000 damage
- charge speed is very slow, nothing compared to Order-Sol
- able to do charge cancel like Order-Sol
- there is a super like Haku-men's Mugen which will give infinite charge meter
- 236A~D is the move looks like Order-Sol's Rock-it(236S), speed changes depends on the button
- 22A~D, spin sword move
- 214A~D charge forward with shield, links from 5c.
- 623A~D DP, probably has invincibility
- J236A~D dive move in the screenshot
- J214A~D move from screenshot
- 236236C~D, C version doesn't spend meter and just shoot out the magic circle, D version spends the meter and shoot projectiles towards the magic circle shot out by C version
- 5A standing punch, probably can't hit crouching
- 5B wings come out of shield. Probably the longest attack of 5b class.
- 5C has follow up, reach seems really short.
- 2B a low, links into 5b
- 2C extend wings upwards, probably anti-air
- 6A overhead
- 6B low
- 6C slam forward with shield, looks like tager's sledge。
- JC sword stab downward, seems to have good hitbox
Последний раз редактировалось Horo 27 сен 2009, 15:27, всего редактировалось 3 раза.

Аватара пользователя
Horo
AXL☆BEAM
Сообщения: 1210
Зарегистрирован: 21 май 2007, 19:48
Карточка игрока: Horokei
Канал пользователя: Horokei
Откуда: Сахалин
Благодарил (а): 185 раз
Поблагодарили: 678 раз

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Horo » 26 сен 2009, 13:48

System

- You can stock up to 2 bursts
- Burst no longer have damage penalty
- You start with one burst and get one extra burst next round if you lose the round
- When regular gold burst hits opponent, opponent will bounce high and able to combo from there (no more Guard break by gold burst)
- Life bar still goes into DANGER if barrier meter is running out

- All AH unlocked
- You can use AH when you need one more round to win (not the final round of the match) with 100% meter and opponent's life is below certain percentage, character shines in white when it is possible to activate AH

- Guard Primer(? ガードプライマー) system replaces Guard Libra
- Guard Primer length changes for every characters, meter goes down if the character blocks the specific move that breaks the guard (e.g. blocking Λ-11-'s 214D will let meter go down by 2)
- Guard Primer length
11 Tager
06 Hakumen Bang
05 Jin Noel Litchi Tsubaki
04 Ragna Rachel Arakune Taokaka Carl
03 Λ-11-

- option select tech throw still works
- Heat Gauge goes up automatically from the beginning of the round (I think this is just for loketest to make people can try supers easier)



Appearance
- Projectile such as Arakune's Bee and Rachel's flog has a circle around them, easier to identify
- better animation
- new effect, new voice
- life bar turns red when it is extremely low
- New face pictures for character select screen
Изображение
- Λ-11- Lambda
Изображение
Изображение
Последний раз редактировалось Horo 27 сен 2009, 15:27, всего редактировалось 1 раз.

Аватара пользователя
Razya
When's Testament
Сообщения: 1264
Зарегистрирован: 27 фев 2008, 06:49
Карточка игрока: Razya
Канал пользователя: Rasiel
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 15 раз
Поблагодарили: 66 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Razya » 26 сен 2009, 13:49

Блин, Рейчел порезали получается. Ну а ню просто эпически порезали, впрочем, так ей и надо.

Аватара пользователя
Script
Get up and try
Сообщения: 839
Зарегистрирован: 14 апр 2008, 14:12
Карточка игрока: Script
Канал пользователя: kalugascrubs
Откуда: Калуга
Благодарил (а): 60 раз
Поблагодарили: 83 раза
Gender:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Script » 26 сен 2009, 13:57

BlazBlue Continuum Shift changes = :shock:
Больше нет слов) Джина попустили очень сильно, я теперь даже представить не могу как за него нужно будет играть, но, надеюсь, что у Арков все получится круто)
P.S. Похоже, что впереди задротство)

Аватара пользователя
Horo
AXL☆BEAM
Сообщения: 1210
Зарегистрирован: 21 май 2007, 19:48
Карточка игрока: Horokei
Канал пользователя: Horokei
Откуда: Сахалин
Благодарил (а): 185 раз
Поблагодарили: 678 раз

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Horo » 26 сен 2009, 14:00

Ню 13 заменили на Лямбду 11. Хотя каша одна и та же

Аватара пользователя
Razya
When's Testament
Сообщения: 1264
Зарегистрирован: 27 фев 2008, 06:49
Карточка игрока: Razya
Канал пользователя: Rasiel
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 15 раз
Поблагодарили: 66 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Razya » 26 сен 2009, 14:03

Весь греческий алфавит переберут наверное. Но то что ей порезали дамаг и линки это гут. Я вижу тут в основном редьюсы и вырезы.
Тсубаки как ордер, и это радует.
Кстати, информации о том, как это чудо будет распространяться не поступало?

Аватара пользователя
Script
Get up and try
Сообщения: 839
Зарегистрирован: 14 апр 2008, 14:12
Карточка игрока: Script
Канал пользователя: kalugascrubs
Откуда: Калуга
Благодарил (а): 60 раз
Поблагодарили: 83 раза
Gender:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Script » 26 сен 2009, 14:05

Уж точно не длк. Это, блин, уже не апгрейд игры, а делание новой из старой, как комбу у Джина сделать теперь я даже не догадываюсь >_<))

Аватара пользователя
Razya
When's Testament
Сообщения: 1264
Зарегистрирован: 27 фев 2008, 06:49
Карточка игрока: Razya
Канал пользователя: Rasiel
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 15 раз
Поблагодарили: 66 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Razya » 26 сен 2009, 14:09

Script писал(а):Уж точно не длк
Понятно.
Выпустить ее в длк и одновременно на дисках - разумно. Выпустить только на дисках - прибыльно. Давайте угадаем, как они поступят

Аватара пользователя
Broken
Fighter
Сообщения: 5369
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Broken
Канал пользователя: Broken
Откуда: Khb->Spb
Благодарил (а): 86 раз
Поблагодарили: 214 раз
Контактная информация:

Re: BlazBlue Continuum Shift

Сообщение Broken » 26 сен 2009, 14:17

давайте догадаемся что мы пошёлм за конверт в содержимым аркам в таком случаи)
Изображение

Ответить